Atpakaļ

Nezaudē sava īpašuma vērtību – izvēlies kvalitatīvu mājas pārvaldību un apsaimniekošanu

image Foto_Unsplash.jpg

16.10.2020.

Vairumam cilvēku nekustamais īpašums ir lielākais pirkums viņu dzīvē. Tas ir gan nopietns lēmums, gan arī finansiāls ieguldījums. Pirms īstenot pirkumu, pircēji veic detalizētu īpašuma kvalitātes novērtējumu – sākot no mājokļa plānojuma, vizuālā un arī tehniskā stāvokļa līdz pat specifiskai inženierkomunikāciju un mājokļa iekšējā klimata analīzei. Izvēloties dzīvesvietu, cilvēkiem svarīga ir ne tikai mājokļa atbilstība attiecībā uz dzīvojamo platību, kopējo kvalitāti un komfortu, bet arī tas, lai laika gaitā īpašums nezaudētu savu vērtību. Tomēr visai bieži iemesls vērtības samazinājumam ilgtermiņā ir nekvalitatīva namīpašuma pārvaldība un apsaimniekošana, kam potenciālie pircēji sākotnēji nemaz nav pievērsuši uzmanību. Tāpēc īpaši svarīgi, lai nekustamais īpašums būtu rūpīgi pārdomāts pirkums, nepalaižot garām “zemūdens akmeņus”, kas ilgtermiņā var būtiski ietekmēt īpašuma vērtību.

Būtiski jau no pirmā brīža jaunajā dzīvesvietā paturēt prātā to, ka mājokļa vērtību lielā mērā nosaka kopējais namīpašuma stāvoklis jeb, citiem vārdiem sakot, tas, kā tiek uzturēts ne tikai dzīvoklis, bet arī kopīpašums. Tieši nekvalitatīva mājas pārvaldība un apsaimniekošana ir iemesls lieliem, nepatīkamiem tēriņiem un tam, ka iegādātais mājoklis ilgtermiņā sevi nepierāda kā labs ieguldījums. Tāpēc svarīgi būt zinošiem gan par to, kādi ir dzīvokļa īpašnieka pienākumi attiecībā uz kopīpašumu, gan to, kādi ir mājas pārvaldnieka pienākumi attiecībā uz namīpašuma apsaimniekošanu.

Pamatkritēriji pēc kuriem izvērtēt mājas pārvaldnieka un apsaimniekošanas uzņēmuma spēju nodrošināt kvalitatīvu, profesionālu un regulāru mājas pārvaldību un apsaimniekošanu:

  1. Stabils finansiālais stāvoklis – ir vērts izpētīt informāciju gan par pakalpojumu sniedzēja apgrozījumu, gan to, vai uzņēmuma rīcībā ir pietiekami lieli finansiālie līdzekļi, lai spētu nodrošināt gan uzņēmuma iekšējo resursu, gan daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā veicamo darbību un komunālo pakalpojumu apmaksu. Piemēram, ja visi iedzīvotāji laikus nenorēķinās par dzīvoklī pieslēgto siltumenerģiju, tad apsaimniekošanas uzņēmumam starpība ir jāapmaksā no saviem finanšu līdzekļiem, lai nepieļautu ne tikai soda procentu veidošanos, kas vēl vairāk sadārdzinās kopējo komunālo maksājuma rēķinu, bet arī pakalpojumu nodrošināšanas nepārtrauktību.
  2. Tehniskais nodrošinājums un piedāvāto pakalpojumu klāsts – labs daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldīšanas pakalpojumu sniedzējs spēj nodrošināt ne tikai tādus pamata pakalpojumus kā, piemēram, telpu uzkopšanu un teritorijas labiekārtošanu, bet arī sniedz pilnu apsaimniekošanas servisa nodrošinājumu. No gāzes katlu apkalpošanas un logu mazgāšanas līdz santehniķa pakalpojumiem, lai kādā no dzīvokļiem uzstādītu tikko iegādātu veļas mašīnu. Nama iedzīvotājiem tas nozīmē “vienas pieturas” kontaktu visu saimnieciska rakstura problēmu risināšanai un tā ir liela pievienotā vērtība.
  3. Ikdienas saziņa un sasniedzamība ārkārtas situācijās – mūsdienīgam apsaimniekošanas servisam jābūt digitālam un pieejamam jebkurā diennakts laikā. Tāds ir, piemēram, HAGBERG piedāvātais daudzdzīvokļu dzīvojamo māju apsaimniekošanas mobilās aplikācijas risinājums myhagberg, kas ļauj visus ar nama apsaimniekošanu saistītos jautājumus risināt savā viedtālrunī. Tas nozīmē gan iespēju ziņot par kādu problēmu un saņemt ātru palīdzību, gan nodot un aplūkot skaitītāju rādījumus, gan uzzināt mājas uzkrājumu fonda atlikumu, piedalīties elektroniskās aptaujās, veikt rēķinu apmaksu, sekot līdzi mājas tehniskajam stāvoklim, kā arī padarīto un plānoto darbu grafikiem.

Plašākai informācijai 
Lai saņemtu personalizētu īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas pakalpojumu piedāvājumu, kā arī atbalstu mājas pārvaldnieka nomaiņas procesā, aicinām sazināties ar HAGBERG Klientu apkalpošanas vadītāju 

Artūrs Kļaviņš


+371 26576321

Saņem HAGBERG jaunumus